Rozmiar mniej, czyli 5 sposobów na redukcję wagi.

25 kwietnia, 2019Autor: Marlena Wronka
dieta_a_klub_fitness-1280x1099.jpg

Rośnie temperatura, słońce grzeje coraz mocniej, świat powoli budzi siędo życia. Postanawiasz odwiesić zimową kurtkę na wieszak. Zaglądasz do szafy, wyciągasz oldschoolową ramoneskę, która leżała jak ulałjeszcze poprzedniej jesieni. Jesteś przekonana, że idealnie zgra się z wiosennymi butami, które udało Ci się właśnie upolować.

I nagle szok… Twoja ulubiona kurtka wchodzi tylko do połowy ramienia. Patrzysz na metkę: rozmiar 40. No cóż, trzeba będzie jechać na zakupy. Musisz wybrać coś w większym rozmiarze. Czujesz się dość nieswojo, całe życie nosiłaś przecież rozmiar 38… Co zrobić w takiej sytuacji? Przedstawiamy kilka sposobów, by zmieścić się w ubraniu, przynajmniej o rozmiar mniejszym.

  1. Jedz wolniej. Dokładne i powolne przeżuwanie jedzonego pokarmu sprawia, że zjesz mniej. Wszystko przez podwzgórze, które kontroluje ośrodek głodu i sytości. Sygnał przekazywany z pełnego żołądka dociera do podwzgórza dopiero po 20-30 minutach. Dopiero wtedy podwzgórze hamuje wydzielanie hormonów odpowiedzialnych za odczuwanie głodu.
  2. Jedz więcej warzyw i produktów pełnoziarnistych. Błonnik zawarty w takich produktach absorbuje wodę, co sprawia, że pokarm w naszymżołądku pęcznieje. Dzięki temu, mamy wrażenie, że zjedliśmy więcej, niż w rzeczywistości. Dodatkowo błonnik ma wiele właściwości prozdrowotnych: wspomaga pracę jelit, zmniejsza wchłanianie cholesterolu z pokarmu, czy obniża poziom cukru we krwi.
  3. Pij wodę niegazowaną. Pamiętaj, że kalorie znajdują się nie tylko w jedzeniu, ale również w napojach. Litrowa butelka coca-coli zawiera 400 kcal, czyli dokładnie tyle, ile dwie kanapki z szynką, czy jajecznica z 6 jaj. Jedyne bezkaloryczne napoje to woda oraz kawa i herbata bez cukru.
  4. Wybieraj mądrze. Gotowe produkty, przekąski, czy dania w barach szybkiej obsługi mają więcej kalorii niż zdrowe posiłki przygotowane samodzielne. Będąc na zakupach zwracaj uwagę na kalorycznośćposzczególnych produktów, uważnie czytaj etykiety. Podczas wizyty w restauracji wybieraj mniejsze zło: zamów pieczonego kurczaka, zamiast schabowego smażonego na głębokim tłuszczu.
  5. Ruszaj się. Wysiłek fizyczny nie tylko przyśpiesza przemianę materii i sprawia, że szybciej zrzucisz dodatkowe kilogramy. Regularny trening utrzymuje w dobrej kondycji serce, układ kostko-szkieletowy, a także obniża poziom stresu i poprawia samopoczucie.

Jak możesz rozpocząć swoją przygodę z treningiem? Nic prostszego! 🙂 Wybierz jeden z klubów HUMAN i zgłoś się na bezpłatny trening. W czasie Twojej pierwszej wizyty porozmawiasz z trenerem, ustalicie wstępny plan treningowy i bezpiecznie wykonasz swój pierwszy krok w klubie fitness.

Mam nadzieję, że do zobaczenia i życzę wytrwałości w walce o rozmiar mniej! 🙂

ZAPISZ SIĘ NA TRENING DIAGNOSTYCZNY!

Każdej osobie, która nigdy u nas nie była przysługuje pierwszy darmowy trening. Wypełnij formularz, aby odebrać darmowe zaproszenie.


Imię

Nazwisko

Adres e-mail

Telefon

Który klub wybierasz?

Wiadomość


Administratorem Państwa danych osobowych jest FITBREAK Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Łodzi przy ul. Milionowa 25/27, 93-193 Łódź. Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Więcej na ten temat w polityce prywatności.


Marlena Wronka

Marlena Wronka