Jak wybrać siłownię w Łodzi?

1 kwietnia, 2019Autor: Sebastian Miller
silownia-lodz-humanclub-1280x854.jpg

Zanim założymy strój sportowy i zaczniemy trening, najpierw musimy podjąć decyzję na której siłowni będziemy trenować. Dla osoby z wieloletnim stażem nie stanowi to raczej problemu, dla osoby początkującej, owszem.

Na początku musimy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie. Jakie są nasze oczekiwania oraz na co mamy zamiar uczęszczać. Sala cardio, zajęcia fitness, a może trening oparty o wolne ciężary? 
Z pewnością innymi kryteriami wyboru będzie kierowała się osoba pracująca w biurze, dla której priorytetem będzie poprawa stanu zdrowia oraz korekcja wad postawy, a innymi zawodnik startujący w zawodach sylwetkowych bądź trójbojowych. Załóżmy jednak, że jesteśmy osobą, która po raz pierwszy postanowiła wybrać się na siłownię w Łodzi, tak więc jak poznać, że ta siłownia będzie dla nas odpowiednia? Na co zwrócić uwagę? Co jest ważne przy wyborze? Odpowiedź znajdziecie w tym artykule.

Wybierając siłownię w Łodzi warto zapoznać się z jej ofertą już w domu. Bardzo często występuje możliwość jednorazowego darmowego wejścia. Podczas tego treningu mamy okazję porozmawiać z trenerem, sprawdzić stan techniczny sprzętu oraz ocenić pozostałe czynniki determinujące nasz wybór, o których mowa będzie w dalszej części. Jeśli dana siłownia w Łodzi nie posiada darmowego treningu, zawsze możemy pójść obejrzeć dany obiekt, a na miejscu poprosić trenera o oprowadzenie.

Pod uwagę warto również wziąć godziny otwarcia siłowni. Czasami zdarzają się kluby czynne całodobowo, jednak w Polsce jest to nadal rzadkość, dlatego ważne abyśmy sprawdzili czy będziemy mieli możliwość wykonania treningu rano przed pracą lub bardzo późnym wieczorem.

Jeśli mamy zamiar uczęszczać na zajęcia fitness, warto sprawdzić jakie zajęcia są prowadzone i o jakich godzinach. Jeśli ktoś chce być pewien świadczonych usług, warto wykorzystać takie narzędzia jak Facebook lub Instagram i sprawdzić profil osoby, która prowadzi dane zajęcia, bowiem w dzisiejszych czasach większość takich osób promuje się w Internecie, dzięki czemu mamy okazję sprawdzić charakter zajęć zanim się na nie zapiszemy.

Atmosfera na siłowni jest również bardzo ważna. Musimy zastanowić się w jakim otoczeniu będziemy dobrze czuć się na treningu. Wolimy przebywać wśród osób, które w większości przyjeżdżają autem na siłownię tylko po to żeby pochodzić na bieżni i popatrzeć w TV, wielbicieli telefonów, którzy pomiędzy każdą serią potrafią zrobić 5 minutową przerwę na pisanie sms i zajmowanie sprzętu, czy wśród osób, które rzucają sztangami, krzyczą i napinają się przed lustrem. Dla jednych będzie to dodatkowa motywacja, natomiast innych może to irytować lub odstraszać.

W ostatnim czasie maszyny są nieco demonizowane. Dużą cegiełkę do tego dokłada środowisko trójbojowe, które głównie zachęca do robienia przysiadów, martwych ciągów oraz wyciskania na ławce płaskiej. Dla osoby, która idzie pierwszy raz na trening, maszyny to z pewnością nie jest najoptymalniejsze rozwiązanie i nie przyniesie tylu korzyści co trening na wolnych ciężarach, jednak musimy pamiętać, że nie każdą osobę stać na usługę trenera personalnego i nie każdy lubi uczęszczać na zajęcia fitness, a osoba która jest pierwszy raz na siłowni i nie posiada żadnego doświadczenia, zapewne o wiele mniejszą krzywdę zrobi sobie trenując samemu na maszynie, niż próbując treningu na wolnych ciężarach, obserwując innych użytkowników siłowni.

Rodzaj umowy członkowskiej. Przed zakupem karnetu warto dowiedzieć się czy występują jakieś umowy, np. niższa cena w zamian za 12 miesięczną umowę, po zerwaniu której będziemy musieli zapłacić karę, czy jedynie zwykły miesięczny karnet. Dodatkowo, niektóre z siłowni obsługują systemy zewnętrzne jak BeActive, FitProfit, OKSystem oraz Multisport. Warto zapytać i sprawdzić czy dana siłownia przyjmuje karty tych partnerów, dzięki czemu unikniemy dodatkowych kosztów w postaci zakupu karnetu i nie będziemy związani w żaden sposób z klubem.

Ostatnią sprawą, bardziej już dla osób zaawansowanych jest zapoznanie się z możliwością używania takich środków jak np. magnezja. Służy ona do poprawy chwytu, jeśli nie chcemy używać specjalnie do tego przeznaczonych pasków. Niestety nie na każdej siłowni, jest to dozwolone i większość fitness clubów zabrania używania tego magicznego proszku.

Jak widać, jest wiele czynników na które warto zwrócić uwagę podczas wybierania miejsca do treningu. Warto wziąć je wszystkie pod uwagę zanim wydamy nasze pieniądze i dobrze wykorzystać zastrzyk motywacji, który skłonił nas do podjęcia aktywności fizycznej, abyśmy nie skończyli zniechęceni po jednym treningu na kanapie z colą i chipsami.

HUMAN, każdemu przysługuje pierwszy bezpłatny trening. W trakcie takiej wizyty, uczestnik zapoznawany jest z możliwościami i ofertą klubu, przeprowadzana jest konsultacja z trenerem, oraz ustalane są pierwsze zalecenia. Jeżeli brzmi to dla Ciebie choć trochę zachęcająco, poniżej znajduje się przycisk, poprzez który można zarezerwować trening 🙂

Do zobaczenia!

ZAPISZ SIĘ NA TRENING DIAGNOSTYCZNY!

Każdej osobie, która nigdy u nas nie była przysługuje pierwszy darmowy trening. Wypełnij formularz, aby odebrać darmowe zaproszenie.


Imię

Nazwisko

Adres e-mail

Telefon

Który klub wybierasz?

Wiadomość


Administratorem Państwa danych osobowych jest FITBREAK Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Łodzi przy ul. Milionowa 25/27, 93-193 Łódź. Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Więcej na ten temat w polityce prywatności.


Sebastian Miller

Autor: Sebastian Miller

certyfikowany instruktor biegów przeszkodowych OCR Polska, instruktor Street Workout lvl. 1, Trener Personalny PTA oraz AMS, zdobywca Korony i tytułu Weterana Runmageddonu.